Статті
Вадим Меллер — місіонер сценографічного авангарду
Тетяна Руденко, головна зберігачка Музею театрального, музичного та кіномистецтва України. Стаття з каталогу “ІНСЦЕНІЗАЦІЯ УКРАЇНСЬКОГО АВАНГАРДУ 1910-1920 РОКІВ STAGING THE UKRAINIAN AVANT-GARDE OF THE 1910s AND 1920s. Український музей в Нью-Йорку у співпраці з Музеєм театрального, музичного та кіномистецтва України. 2015 р.
Лесь Курбас і вертеп
Наталя Єрмакова Стаття з каталогу “Лялька на кону.” Київ, Музей театрального, музичного та кіномистецтва України, 2019–2020. — К.: ДУХ I ЛIТЕРА, 2020.
ЖІНКИ — УКРАЇНСЬКІ ТЕАТРАЛЬНІ РЕЖИСЕРКИ
1920–40-х років
Ганна Веселовська. Стаття з каталогу “Лялька на кону.” Київ, Музей театрального, музичного та кіномистецтва України, 2019–2020. — К.: ДУХ I ЛIТЕРА, 2020.
«РУР» театральної майстерні «Березіль»
Студенти 4 курсу кафедри театрознавства Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого: Волошин Евеліна-Єлизавета Віталіївна, Косвінцева Дарія Олександрівна, Середа Валерія Русланівна, Шикула Дарина Михайлівна. Упорядковано під керівництвом Шкарабана Миколи Миколайовича.
Виняткова роль Леся Курбаса в розвитку українського кіномистецтва пореволюційних років ХХ століття
Пореволюційні роки, які дали Україні геніїв авангардного мистецтва, були сповнені експериментів, новаторських пошуків, різносторонніх напрямків, концепцій і течій, що об’єднувалися в єдину художньо-естетичну систему модернізму. Кіно розвивалося в дусі нових віянь, його естетика впливала на суміжні мистецтва, зокрема на театр. Філософсько-світоглядна і мистецька позиції Леся Курбаса спонукали до експериментів не лише на театральній сцені, а […]
Kurbas: to save
Вступ Інноваційний сучасний проект «Open Kurbas» не виник на порожньому місці. Він став можливим завдяки копіткій праці фахівців Музею театрального, музичного та кіномистецтва України протягом останніх ста років. Це був складний дослідницький пошук у складних обставинах. Спадщині Леся Курбаса загрожувало знищення і забуття. Багато часу було згаяно на відчайдушні спроби музейників обійти ідеологічні перепони. Зрештою, […]